بستهبندی محصولات صادراتی
طراحی بستهبندی محصولات صادراتی فرآیندی بسیار مهم و قابل توجه میباشد. در این فرآیند، فاکتورهای بسیاری وجود دارند که باید مد نظر قرار بگیرند. این فاکتورها به شما میگویند که بستهبندیهای موجود باید دارای چه ویژگیهایی باشند تا بتوانند با مصرفکننده ارتباط برقرار کرده و در نتیجه منجر به افزایش فروش شود. از همینرو در مقاله پیش رو به این عوامل اشاره خواهیم کرد.
یک بستهبندی صادراتی باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟
یکی از مهمترین ویژگیهایی که بستهبندی محصولات صادراتی باید داشته باشد این است که بتواند حفاظت مناسب از محصول به عمل بیاورد. این بستهبندی باید به گونهای باشد که در حین حمل و نقل و تا زمان رسیدن به مقصد محصولات را از آسیبهای احتمالی در امان نگاه دارد. اگر در زمینه صادرات فعالیت میکنید میتوانید با شرکت دنا پک تماس بگیرید و در مورد نحوهی عایقبندی، استحکام، وزن، ضخامت و دیگر مشخصات مهم بستهبندی مربوط به محصولاتتان، اطلاعات فنی را بهدست بیاورید.
بستهبندی باید بتواند ارتباط مناسب با مصرفکننده برقرار کند
یکی از ارکان مهمی که با افزایش فروش رابطه مستقیم دارد، انتقال ویژگیهای اصلی کالا به مصرفکنندهی نهایی بالقوه است. شرکتهای موفق به این نکته توجه دارند که تصمیم به خرید کالا در مشتری تا حد زیادی به نحوهی بستهبندی کالا بستگی داشته و بههمین خاطر هنگام طراحی بستهبندی محصولات صادراتی باید این نکته را مد نظر قرار داد. یکی از استراتژیهای حرفهای برای دستیابی به موفقیت در تجارت، بررسی ترجیحات مصرفکنندگان بازار هدف میباشد تا قبل از اقدام به صادرات این اطمینان حاصل شود که بستهبندی کالای مورد نظر، انتظارات این مصرفکنندگان را برآورده خواهد کرد.
پیروی از استانداردهای داخلی و بینالمللی
بستهبندی محصولات صادراتی باید تمام علائم و برچسبهای استاندارد کشور مقصد را داشته باشد. الزامات داخلی شامل مواردی از قبیل : نام برند محصول و همهی ویژگیهای اصلی آن، اطلاعات ایمنی کافی دربارهی هرچیزی که سلامت محصول و افراد را تهدید میکند، اطلاعات تغذیهای درمورد محصولات غذایی و نوشتن وزن و حجم کالا میباشند.
محاسبه اندازه بستهبندی محصولات صادراتی
بستهبندیهای صادراتی باید بهگونهای باشند که استفاده از ماشینهای باربری را به حداقل برسانند. متداولترین پالتی که در صادرات مورد استفاده قرار میگیرد پالت EUR است که ابعاد ۱۲۰۰ در ۸۰۰ در ۱۴۴ میلیمتر دارد.
به این دلیل بستهبندیهای صادراتی باید بهگونهای طراحی شوند که بیشترین تعداد بسته در هر جعبه قرار بگیرد و همچنین اندازهی جعبهها، باید مضربهایی از پالتهای به کار رفته باشند.
علائم راهنمای درج شده روی بستهبندی
بستهبندی یک محصول صادراتی و مواد بهکار رفته در آن، باید به وضوح نشان دهند که چگونه باید با آن محصول رفتار شود.
علائمی هم چون ” با احتیاط حمل شود ” ، ” حداکثر ارتفاع پشتهسازی ” و ” از این طرف بلند شود ” نمونه علائمی هستند که باید روی تمام بستهبندیها وجود داشته باشد .
هشدارهای مربوط به قرار گرفتن محصول در معرض نور خورشید و رطوبت و دمای مناسب برای محصول نیز باید روی بستهبندی چسبانده شود.
موارد متعددی وجود دارد که در بستهبندی محصولات صادراتی باید رعایت شود. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره میکنیم.
- بستهبندی صادراتی باید بتواند مقدار مناسبی از محصول را در درون خود جای دهد. بهگونهای که از فضا، استفادهی مناسب شده باشد.
- این بستهبندیها باید دارای طرح و رنگ جذابی باشد تا نظر مشتری را به خود جلب کند. برای اینکه بتوان در بازارهدف حضور پر رنگی داشت باید بستهبندی محصولات را متناسب با سلیقه مردم، شکیل و زیبا انتخاب کرد.
- همچنین باید اطلاعات ساخت و تولید، نظیر تاریخ تولید و انقضاء، شماره پروانه ساخت، شماره پروانه بهداشتی (در صورت لزوم)، علائم ایمنی و اطلاعات بازرگانی را دارا باشد.
- بستهبندی مناسب باید ایمنی محصول درون خود را حفظ کند بهگونهای که تغییر فیزیکی و شیمیایی در محصول حادث نشود.
- جنس مواد اولیه بستهبندی باید از سلامت کافی برخوردار باشد.
- طراحی بسته باید بهگونهای باشد که بسته خالی به آسانی منهدم شود.
- بستهبندی باید تعادل مناسبی داشته باشد تا به آسانی واژگون نگردد.
- آدرس و شماره تلفن شرکت تولید کننده یا توزیع کننده در کشور خارجی باید روی بستهبندی درج شود و همچنین باید دستور مصرف و دفترچه راهنمای محصول درون خود را داشته باشد.
شرکت دنا پک قادر است با رعایت تمام موارد ذکر شده بستهبندی محصولات شما را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کرده و با کارشناسان و متخصصان دناپک در ارتباط باشید. مطمئن باشید که در کمال آرامش به پرسشهای شما پاسخ خواهند داد.