مقالات

 
آنچه در این مقاله میخوانید
    ملزومات بسته بندی

    ملزومات بسته بندی

    اگر در حوزه بسته بندی مشغول به فعالیت هستید؛ با نگاهی به این صنعت متوجه خواهید شد که ملزومات و تجهیزات جزء مهم‌ترین و اساسی ترین بخش‌های آن به شمار می‌آیند. اما منظور از ملزومات بسته بندی چیست؟

    مواد اولیه‌ای که سیستم‌ها و دستگاه‌های بسته‌بندی با کمک آن محصولاتی باکیفیت ارائه می‌دهند. در این راستا تهیه و نگهداری این ملزومات،از مهم ترین بخش های خط تولید را به خود اختصاص داده است.

    بدون در اختیار داشتن ملزومات و تجهیزات امکان ارائه محصولی باکیفیت و شکیل در کنار انواع دستگاه‌های بسته بندی وجود ندارد. اما سوال اینجاست که تاکنون فکر کرده‌اید این ملزومات چه چیزهایی را شامل می‌شود؟ در ادامه این محتوا در نظر داریم توضیحات کاملی در این راستا خدمت شما ارائه دهیم.

    ملزومات بسته بندی را بشناسید

    امروزه در دنیای پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم دنیایی که هر لحظه در حال تغییر است و همواره تکنولوژی جدیدی را معرفی می‌کند. این مسئله در رابطه با ملزومات بسته بندی نیز صدق می‌کند. پس بسیار موثر خواهد بود اگر نسبت به این ملزومات و انواع مختلف آن آشنایی کاملی داشته باشید. این ملزومات عبارتند از:

    * تسمه بسته بندی


    از تسمه بسته بندی به منظور محکم کردن کارتن ها و بسته‌بندی‌های مختلف استفاده می‌شود. درواقع در این نوع از ملزومات بسته بندی؛ دستگاه تسمه کش با کمک تسمه‌های فلزی یا پلاستیکی سعی در محکم کردن کارتن‌ها دارد. این کار در جابجایی و حمل‌ونقل بسیار موثر بوده و منجر به استحکام بیشتر آن‌ها می‌شود. شما این تسمه‌ها را میتوانید به صورت رول یا عمده، در وزنی بین 10 تا 11 کیلو در بازار بیابید.

    * سلفون استرچ


    اگر در حوزه بسته بندی مشغول به فعالیت هستید مطمئنا میدانید یکی از مهم‌ترین تجهیزات و ملزومات بسته‌ بندی، سلفون استرچ است. این نایلون‌ها در دستگاه سلفون کش استفاده می‌شوند و حتی در برخی موارد از آنها بر روی کارتن‌ها نیز بهره گرفته می‌شود تا هیچگونه صدمه ای به محصول وارد نشود. در این شرایط نایلون های سلفون استرچ دارای مدل های مختلف با ضخامت های متفاوت هستند و می توانید آن ها را به شکل رولی و یا وزنی تهیه نمایید.

    * نایلون شیرینگ


    این دسته از نایلون‌ها بسیار ضخیم‌تر از نایلون‌های سلفون استرچ هستند و اغلب شما آن‌ها را در بسته‌بندی های آب معدنی و نوشابه و.. می‌بینید. این نوع از ملزومات بسته بندی با کمک دستگاه شیرینگ و البته حرارت بالا به محصولات مختلف چسبیده می‌شوند و یک بسته‌بندی محکم را ارائه می‌دهند. معمولا نایلون شیرینگ، محصولات را به صورت یک پک، در کنار هم قرار می‌دهد. هر چند که انواع مختلفی از آن وجود دارد و حتی قابلیت تهیه آن به صورت عمده نیز وجود دارد.

    * فیلم پلی اتیلن

    اگر محصولاتی حساس تولید می‌کنید مطمئنا برای بسته بندی باید به سراغ نوار یا فیلم های پلی اتیلن پلاستیکی بروید. معمولا انواع دستمال کاغذی، پوشک و… از این نوع بسته بندی استفاده می‌کنند.

    * کارتریج جت پرینتر


    این نوع از ملزومات بسته بندی به شما این امکان را میدهد تا انواع کلمات و نوشته های دلخواه‌تان را بر روی بسته‌بندی‌های مختلف چاپ کنید. این دستگاه‌ها امروزه در انواع و مدل های مختلفی در بازار موجود می‌باشند و به طور کلی از جوهر مخصوصی برای چاپ بهره‌مندند. برای تهیه آن میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان ما اطلاعات کامل تری در اختیار شما قرار دهند.

    * ریبون دستگاه تاریخ زن


    یکی دیگر از مهم‌ترین ملزومات بسته بندی؛ دستگاه تاریخ زن است. دستگاهی که برای چاپ اطلاعات بر روی بسته‌بندی محصول استفاده می‌شود و برای اینکار از نوارهایی کمک میگیرد که به آن ریبون گفته می‌شود. برای بهره‌گیری از این دستگاه نیز به جوهرهای مخصوصی برای چاپ احتیاج دارید که در مختلف های مختلف موجود بوده و قابلیت پرکردن و یا تعویض را نیز دارند.

    کلام آخر
    در این مقاله به طور کامل سعی کردیم شما را با انواع ملزومات بسته بندی آشنا کنیم. ملزوماتی که وجود آنها در صنعت بسته بندی بسیار مهم بوده و میتواند بسیاری از مشکلات و نیازمندی ها را برطرف نماید. البته توضیحات تکمیلی دیگری نیز در این زمینه وجود دارد که میتوانید با مراجعه به بخش تماس باما و برقراری ارتباط، تمامی ابهامات موجود را برطرف نمائید. مطمئن باشید که کارشناسان ما به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    برندهای محصولات دناپک

    شرکت دناپک

    افتخار همکاری و شراکت با بهترین شرکت ها را دارد

    مقالات مرتبط