مقالات

 
آنچه در این مقاله میخوانید
    نحوه کار با تسمه کش پنوماتیک

    نحوه کار با تسمه کش پنوماتیک

    امروزه در بسیاری از صنایع به ویژه صنعت بسته‌بندی از دستگاه‌های مختلف برای تسمه کشی استفاده می‌شود. به طور کلی تسمه کش‌ها را می‌توان به دو دسته پرتابل و میزی تقسیم‌بندی کرد.

    تسمه کش‌های پرتابل شامل انواع تسمه کش شارژی، تسمه کش بادی و دستی هستند، که امکان مصرف هر نوع تسمه پلاستیکی (تسمه pp و تسمه pet) و فلزی را نیز دارند.

    افراد بسیار زیادی در مشاغل گوناگون از دستگاه تسمه کش استفاده می‌کنند اما طرز کار درست آن را نمی‌دانند. در ادامه این محتوا سعی داریم شما نکاتی جهت خرید این دستگاه و همچنین نحوه کار تسمه کش پنوماتیک بیان کنیم. با ما همراه باشید.

    تسمه کش بادی چیست؟

    دستگاه تسمه كش پنوماتیک یا بادی به منظور بسته‌بندی‌ بسته‌های بزرگ و سنگین مانند انواع موزائیک، پالت کاشی، سرامیک، آجر، انواع چوب(نئوپان، ام‌دی‌اف)، الیاف، بلوک، پارچه و … استفاده می‌شود، چرا که جابه‌جایی موارد ذکر شده بدون تسمه کشی به آسانی امکان‌پذیر نیست.

    یکی از مزیت‌های این دستگاه، وزن بسیار کم آن (حدودا 3.8 کیلوگرم) بوده که با راحتی قابل حمل توسط اپراتور است. محرك تسمه کش بادی پرتابل، نيروي باد می‌باشد و به همین دلیل برای استفاده از این دستگاه نیازمند یک كمپرسور یا پمپ باد با فشار بین 7 تا 8 بار و همچنین یک رطوبت‌گیر هوای کمپرسور داریم.
    دستگاه تسمه كش پنوماتیک با سرعت تسمه كشی بالا، قابليت تسمه زني با انواع تسمه‌هاي پلاستیکی PET و PP را دارد. این دستگاه بدون نیاز به هر نوع گیره و بست هر سه مرحله کشش تسمه، چسباندن یا پرس و برش را انجام می‌دهد. در حقیقت نوعی دستگاه سه کاره محسوب می‌شود.

    آموزش مرحله به مرحله کار با تسمه کش پنوماتیک

    در ابتدا شلنگ ورودی را به محل اتصال دستگاه نصب نمائید، سپس تسمه مصرفی که از نوع پلاستیکی (pp یاpet ) می‌باشد را دورتادور کالا یا محصول مورد نظر چرخانده و به روی هم جفت کنید، به طوری‌که سر آزاد تسمه در زیر و قسمت دیگر تسمه که به رول اصلی وصل است در رو قرار بگیرد .در این زمان فک دستگاه را با نزدیک نمودن دو اهرم باز کرده و تسمه مصرفی را در تسمه کش پنوماتیک جایگذاری نمائید. توجه داشته باشید که نحوه جایگذاری تسمه باید به شکلی باشد که هر دو سر تسمه در زیر چرخ کشنده جلو قرار بگیرند.
    نکته دیگر در ارتباط با دستگاه تسمه کشی بادی این است که سر تسمه‌ای که به رول اصلی متصل است، باید از زیر بخش کاتر یا برش‌دهنده دستگاه عبور کند .اکنون می‌توانید با فشردن شاسی مخصوص، تسمه را به دور بسته محکم و فیکس کنید، البته امکان نگه داشتن همزمان شاسی جوش و برش در این لحظه نیز وجود دارد. در نهایت به مدت 2 ثانیه شاسی واقع در زیر اهرم را نگه دارید، تا فشار از روی دستگاه تسمه کش آزاد و برداشته شود. بعد از یک ثانیه تسمه مورد نظر خنک شده و می‌توانید دستگاه را آزاد نمائید

    راهنمای خرید دستگاه تسمه کش


    به عنوان آخرین مطلب در مورد تسمه کش، قصد داریم از مزیت‌‌های یک دستگاه خوب و باصرفه صحبت کنیم، تا در هنگام خرید به این نکات توجه کافی داشته باشید. مهم‌ترین نکات و ویژگی‌های یک دستگاه تسمه کش پنوماتیک عبارتند از:
    وزن بسیار کم به منظور امکان جابه‌جایی آسان دستگاه توسط اپراتور
    داشتن عملکرد و سرعت بسیار سریع و کیفیت بالا در تسمه کشی
    استفاده آسان از دستگاه (عدم پیچیدگی برای انجام کار)
    دارا بودن گارانتی‌های معتبر و بلند مدت و همچنین خدمات پس از فروش
    دارار بودن دفترچه راهنمای استفاده و نگهداری از دستگاه تسمه کش
    سخن آخر
    اکنون شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، علاوه بر انتخاب و خرید یک دستگاه مناسب و باکیفیت، به درستی از تسمه کش پنوماتیک برای بسته‌بندی محصولات مختلف استفاده نمائید.

     
    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    برندهای محصولات دناپک

    شرکت دناپک

    افتخار همکاری و شراکت با بهترین شرکت ها را دارد

    مقالات مرتبط