مقالات

 
آنچه در این مقاله میخوانید
    مهم ترین عوامل بسته بندی

    مهم ترین عوامل بسته بندی

    صنعت بسته بندی یا همان PACKAGING اهمیت بسیار بالایی در صنعت دارد. چرا که بسته بندی یک کالا وسیله‌ای برای حفاظت و همچنین معرفی آن محسوب می‌شود. همه محصولات نیاز به بسته بندی خاص خودشان را دارند که با توجه به اندازه و نوع آن از تسمه‌ها و ابزار‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در ادامه این محتوا قصد داریم عوامل بسته بندی را بررسی نمائیم. با ما همراه باشید.
    بسته بندی به ابزارها و عواملی وابسته است تا از طریق آن‌ها محصول در پوشش ویژه‌ای قرار بگیرد و برای انبار کردن، توزیع و ارائه آماده شود. تمامی عوامل بسته بندی محصول نقش مهمی در فروش، بازاریابی ، تجربه خرید و امنیت محصول دارد .بسته بندی برای بسیاری از کالاها در حکم نوعی لایه محفاظتی به حساب می‌آید و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بسته‌ها را بهتر نگهداری نمایند.

     

    مهم ترین عوامل بسته بندی

    امروزه با توجه به نیاز بازار، درخواست مشتریان و شرکت‌‌ها به انواع روش‌های بسته بندی، این صنعت درحال توسعه است. در واقع برند سازی و طراحی بسته بندی مناسب با توجه به کالای مورد نظر اهمیت بالایی در این حوزه دارد. انواع روش‌های فعلی بسته بندی محصول عبارتند از:

    • بسته بندی با کارتن
    • بسته بندی پلاستیکی
    • بسته بندی بافتنی یا منسوج
    • استفاده از ضربه گیر

    عوامل و وظایف مهم بسته بندی


    کيفيت مناسب ابزار بسته بندی و سازگاری آن با محصول جز مهم‌ترین عامل در این صنعت است تا بسته‌ها مقاومت خوبی در طول زمان از خود نشان دهند. وظایف بسته بندی از عوامل بسیار پر اهمیت دیگر می‌باشد که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌نمائیم.

    محافظت از کالا


    یک بسته بندی درست و اصولی باید توانایی محافظت از محصول را در طول فرآیند توزیع در برابر ضربه، رطوبت و آب و هوا داشته باشد. سلامت بسته باید به طوری باشد که گویی کالا به تازگی و مستقیم از کارخانه تحویل گرفته شده است.

    جلوگیری از فساد محصول و افزایش طول عمر مفید


    بسته بندی مناسب باید محتوای خود را از فساد و هر نوع آسیب شیمیایی حفظ نماید، این عامل به خصوص در صنعت مواد غذایی و بهداشتی بسیار مهم می‌باشد. در حقیقت یک بسته بندی کاربردی باید بتواند محصول را برای مدت زمان مشخص از عوامل محیطی آسیب‌رسان محافظت کند و از ابتدای مرحله تولید تا لحظه مصرف، محصول را سالم و سلامت نگه دارد.

    توزیع و حمل و نقل آسان


    حمل و نقل ساده‌، آسان‌تر و کم هزینه‌تر بسته در روند عرضه محصولات، از دیگر عوامل بسته بندی است. بسته بندی را از نقطه نظر این مورد به سه گروه تقسیم می‌کنند؛ بسته بندی مصرف کننده، بسته بندی حد واسط و بسته بندی حمل و نقل. بنابراین بسته بندی ایمن و درست نقش بسزایی در کاهش مشکلات و صدمات احتمالی در زمان حمل و نقل دارد .

    اهمیت تسمه پلاستیکی در صنعت بسته بندی


    تسمه‌های بسته بندی از عوامل حیاتی در این صنعت هستند که انواع مختلفی دارند و با توجه به اندازه، نوع محصول و همچنین وزن بسته نوع خاصی از آن استفاده می‌شود. در واقع دو نوع تسمه بسته بندی فلزی و پلاستیکی در بازار وجود دارند که به وسیله تسمه کش‌های مخصوص به خودشان جهت بستن و پک کردن بسته‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    بسته بندی‌ سازگار با محیط زیست


    با افزایش آگاهی در ارتباط با اهمیت حفاظت از محیط زیست بسیاری از سازمان‌ها و مصرف کنندگان به بسته بندی‌هایی که دوستدار محیط زیست هستند، توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. در نتیجه استفاده از بسته بندی‌هایی که قابل بازیافت دارند و یا امکان استفاده‌ی دوباره از آن‌ها وجود دارد، باعث افزایش رضایت مشتریان این حوزه شده است.

    کلام آخر

    بسته بندی یکی از عوامل حیاتی مورد نیاز اکثر شرکت‌های تولید کننده محصولات مختلف است و به همین دلیل هر روز ابزارها و روش‌های جدیدی در این حوزه معرفی می‌شود. در این محتوا سعی کردیم در ارتباط با مهم‌ترین عوامل بسته بندی صحبت کنیم، امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    برندهای محصولات دناپک

    شرکت دناپک

    افتخار همکاری و شراکت با بهترین شرکت ها را دارد

    مقالات مرتبط