مقالات

 
آنچه در این مقاله میخوانید
    تجهیزات بسته‌بندی

    تجهیزات بسته‌بندی

    در صنعت خوراک به وسایلی نیاز است تا بتوان به کمک آن‌ها مواد اولیه را کاملاً بهداشتی و تازه، بسته‌بندی کرد. با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات بسته‌بندی مواد غذایی پا به عرصه این صنعت گذاشتند و توجه همه‌ی کارخانه‌ها و تولیدی‌های مواد غذایی را به خود جلب کردند.

     

     

     

    عموماً تجهیزات بسته بندی در کارخانه‌ها و صنایع خوراک، تهیه غذا و رستوران‌ها، آجیل فروشی‌ها و خشکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان از این تجهیزات در آشپزخانه‌های صنعتی برای بسته بندی مرغ، گوشت، ماهی، آجیل و سایر مواد غذایی استفاده کرد. در واقع تجهیزات بسته‌بندی می‌توانند طول عمر مواد غذایی را افزایش دهند.

    عموماً این تجهیزات پک لیوان، پک میوه، غذای بیرون بر، سلفون کش، وکیوم، پک شیرینی را شامل می‌شوند که بهداشت بسته‌بندی را بالا برده و همچنین نگهداری مواد غذایی را آسان می کنند.

    انواع تجهیزات بسته‌بندی


    تجهیزات بسته بندی با برخورداری از تنوع زیاد و زیر‌مجموعه بسیار عظیمی که دارد پاسخگوی نیاز تمامی صنایع می‌باشد. انواع تجهیزات شامل تجهیزات بسته‌بندی مواد غذایی، سبزیجات، خشکبار، حبوبات، ظروف یکبار مصرف، آجیل و … است.

    تجهیزات بسته‌بندی صنعتی


    تجهیزات بسته‌بندی روش‌های کارآمد بسته‌بندی و محافظت از محصولات را برای حمل و نقل ایمن در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند. هدف ما از ارائه این مقاله، ﺁشنایی با تجهیزات بسته‌بندی و اهمیت این ملزومات و تجهیزات در صنایع مختلف است.
    یکی از مهم ترین مسائل در هر صنعت و تولیدی بزرگ و کوچکی این است که حمل و نقل محصولات تولید شده راحت‌تر و با خطرات کمتری انجام گیرد. به‌صورت کلی تجهیزات بسته‌بندی بسیار مهم و تاثیرگذار هستند چرا که با استفاده از این تجهیزات است که امکان بسته‌بندی درست و بی‌نقص، و حمل و نقل راحت و کم خطر برای تمام محصولات فراهم می‌شود.
    یکی از این تجهیزات مهم کارتن‌های بسته‌بندی است که امروزه به‌صورت عمده و در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. اگر دقت کرده باشید در اکثر شرکت‌های تولیدی اعم از چاپخانه‌ها و انتشارات، لوازم خانگی، مواد غذایی، لوازم یدکی خودرو و کامپیوتر و… به‌طور گسترده از این کارتن‌ها استفاده می‌شود.
    یکی از رایج‌ترین نوع کارتن‌ها برای بسته‌بندی، کارتن ۵ لایه است که در ابعاد و کیفیت‌های متنوع وجود دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بین لایه‌های این کارتن، مقداری فضای خالی وجود دارد که به شکل ضربه‌گیر عمل می‌کند. این نوع کارتن به‌علت ضربه‌گیر بودن و محافظت از کالا در حین حمل و نقل بسیار پرفروش است.
    هنگامی‌که شما یک وسیله نو را خریداری می کنید بدون استرس آن را جابه جا می‌کنید. زیرا وسیله خریداری شده به‌صورت اصولی و درست بسته‌بندی شده‌ است.
    بسته بندی اصولی مزیت‌های بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها کاهش هزینه‌ها و خساراتی است که هنگام حمل و نقل به محصولات وارد می‌شود. همچنین کار چیدمان وسایل در انبار را آسان‌تر می‌کند. برای داشتن یک بسته‌بندی امن و اصولی، استفاده از تجهیزات بسته‌بندی ضروری است.

    نایلون حباب دار ضربه گیر(بابل رپ)


    این وسیله تخصصی، متشکل از نایلون و حباب‌های هوا است. درواقع حباب‌های هوای موجود در این کیسه ها، از ضربه خوردن به کالایی که داخل کیسه بابل رپ وجود دارد جلوگیری کرده و به مثابه یک ضربه گیر عمل می‌کند.

    این وسیله در دو نوع بابل رپ گردویی و نخودی موجود می‌باشد. تفاوت این دو گونه در ضخامت و اندازه حباب‌ها بوده و مقاومت بابل رپ گردویی بیشتر از نخودی است و برای بسته‌بندی طیف وسیعی از کالاها نظیر یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، گاز، همچنین وسایل چوبی مانند تختخواب، مبل، کمد و … مورد استفاده می‌گیرد.

    تسمه بسته‌بندی


    تسمه بسته بندی با جنس‌های مختلف یافت می‌شود ولی متداول‌ترین نوع آن تسمه پلاستیکی است که به آن PP نیز می‌گویند. این وسیله را مانند یک کمربند دور کارتن‌ها، پالت‌ها و محصولات گوناگونی که بسته بندی می‌شوند قرار می‌دهند و با دستگاه تسمه‌کش تا جایی که ممکن است آن را محکم می‌کشند و به کمک بست تسمه آن را ثابت می‌کنند.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    برندهای محصولات دناپک

    شرکت دناپک

    افتخار همکاری و شراکت با بهترین شرکت ها را دارد

    مقالات مرتبط