مقالات

 
آنچه در این مقاله میخوانید
    بسته بندی با تسمه های پلاستیکی و فلزی

    بسته بندی با تسمه های پلاستیکی و فلزی

    در صنعت بسته بندی نیاز به ابزارهای مختلفی داریم تا با توجه به نوع محصولات بتوانیم بسته‌ بندی‌ درست و اصولی انجام دهیم. در این میان تسمه‌ها نقش بسیار مهمی در پک کردن هر بسته‌ ایفا می‌کنند. بسته بندی با تسمه به منظور محکم کردن بسته کالاهای مختلف کاربرد زیادی دارد. در ادامه این محتوا قصد داریم در ارتباط با انواع مدل‌های بسته بندی با تسمه و همچنین تسمه‌های فلزی و پلاستیکی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
    در واقع تسمه مانند یک کمربند سفت به دور کالاهایی که برای بسته بندی در نظر گرفته شده‌اند، قرار می‌گیرند و با شیوه‌ها و دستگاه‌های متفاوت دور تا دور بسته محکم می‌شود تا علاوه بر تکمیل فرآیند بسته بندی باعث حمل و نقل آسان بسته نیز شوند. تسمه بسته بندی انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع آن، نیاز به دستگاه‌های تسمه کش مخصوصی خواهیم داشت تا بسته بندی به درستی صورت بگیرد.

    انواع تسمه بسته بندی

    تسمه‌های بسته بندی با توجه به کاربردشان در 3 نوع مختلف دسته بندی می‌شوند:
    تسمه پلاستیکی پلی پروپلین (PP)
    تسمه پلاستیکی پلی اتیلن ترفتالات (PET)
    تسمه فلزی

    بسته بندی با تسمه PP


    هر چه قدر تسمه بسته بندی محکم‌تر و مقاوم‌تر باشد، به همان اندازه کالاهایی که بسته بندی می‌شوند نیز در هنگام حمل و نقل ایمنی بیشتری دارند. تسمه بسته بندی پلاستیکی پلی پروپلین (PP) دارای نقطه جوش، مقاومت و استحکام بالایی است و در بسته بندی‌های سبک مثل صنعت کارتن و کاغذسازی، محصولات کوچک، صنایع نیمه سنگین مثل انواع لوازم خانگی نظیر یخچال، ماشین لباسشویی و همچنین در صنایع فوق سنگین مانند سرامیک و کاشی، پالت‌های محصولات پتروشیمی و شیمیایی، انواع چوب، نئوپان و ام.دی.اف کاربرد فراوان دارد.
    برای بسته بندی با تسمه PP نیاز به دستگاه‌های تسمه کش میزی نیمه اتوماتیک، تمام اتوماتیک و تسمه کش پرتابل بادی یا دستی می‌باشد.

    بسته بندی با تسمه پت


    تسمه بسته بندی پت (PET) برای بستن کالاهای سنگین وزن به کار می‌رود، که در دو نوع عاج‌دار و بدون عاج عرضه می‌شود. برای بسته بندی با این نوع تسمه نیازمند دستگاه تسمه کش بادی داریم. تسمه پت نیز مانند سایر تسمه‌ها اندازه‌های مختلفی دارد. بنابراین دقت داشته باشید که از سایز مناسب برای بسته بندی کالای مورد نظرتان استفاده کنید تا علاوه بر بالا بردن کیفیت بسته، سلامت کالا نیز حفظ شود.
    معمولا وزن هر رول تسمه بسته بندی PET در حدود 18 تا 22 کیلوگرم است. این تسمه به دلیل داشتن قابلیت ذوب، به عنوان جایگزینی برای تسمه فلزی استفاده می‌شود. علاوه بر این تسمه پت در برابر آفتاب و انواع فشارها مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌دهد، بنابراین در صنایع مختلف به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    بسته بندی با تسمه فلزی


    به طور حتم تسمه فلزی در بین انواع تسمه‌ها انتخابی مناسب برای بسته‌ بندی کالاهای بسیار سنگین و حجیم است. این تسمه در سه نوع زیر تولید و عرضه می‌شود:

    • تسمه فلزی فنری فولادی
    • تسمه فلزی گالوانیزه
    • تسمه فلزی روغنی

    از ویژگی‌های منحصر به فرد تسمه‌های فلزی این است که هیچ ضرری برای محیط زیست ندارند. تسمه‌های فلزی روغنی و گالوانیزه از نظر کشش و استحکام کاملا شبیه هم هستند و در این مورد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. نکته قابل ذکر این است که تسمه فلزی گالوانیزه در آب و هوای مرطوب، اصلا اکسید نمی‌شود و زنگ نمی‌زند.

    کلام آخر
    با توجه به صنعتی که در آن فعالیت دارید و محصولاتی که برای بسته بندی انتخاب می‌کنید، تسمه‌های متفاوتی را باید استفاده نمائید. در این محتوا سعی کردیم در ارتباط با انواع مختلف بسته بندی با تسمه صحبت کنیم، امیدواریم با مطالعه این مقاله شما را با انواع تسمه‌ و کاربردشان آشنا کرده باشیم.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    برندهای محصولات دناپک

    شرکت دناپک

    افتخار همکاری و شراکت با بهترین شرکت ها را دارد

    مقالات مرتبط