مقالات

 
آنچه در این مقاله میخوانید
    بسته‌ بندی کارتن با استفاده از تسمه کش اتوماتیک

    بسته‌ بندی کارتن با استفاده از تسمه کش اتوماتیک

    بسته ‌بندی کارتن با استفاده از تسمه کش اتوماتیک


    در دنیای امروز پیشرفت و توسعه تکنولوژی بر صنایع مختلف از جمله بسته ‌بندی محصولات تاثیر زیادی داشته و باعث به وجود آمدن روش‌های جدید در این زمینه شده است.تقریباً تمام محصولات تولیدی در صنایع نیازمند بسته ‌بندی اند. این نیاز را می‌توان از جنبه‌های گوناگون مانند انواع تسمه، جعبه و همچنین تسمه کش اتوماتیک مورد بررسی قرار داد. نقش اصلی بسته ‌بندی حفاظت از محصولات و حمل و نقل راحت‌تر است. حضور این صنعت منحصر به زمان یا مکان خاصی نیست و در حقیقت در همه جا دیده می‌شود. آیا می‌توان محصولی را یافت که در بسته بندی به بازار عرضه نشود؟
    همه افراد و شرکت‌ها در صنایع مختلف از اهمیت بسته‌ بندی آگاه هستند. با این حال ما در این محتوا قصد داریم شما را با ابتدایی‌ترین ابزارهای بسته ‌بندی آشنا نمائیم و از اهمیت جعبه برای بستن محصول، انواع تسمه و دستگاه تسمه کش صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

    بسته ‌بندی با استفاده از کارتن


    یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین موارد در صنعت بسته ‌بندی، کارتن سازی و جعبه سازی است. از زمان‌های گذشته برای بسته ‌بندی انواع مختلف محصولات، از کارتن و جعبه استفاده می‌شد که هنوز هم به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های بسته‌ بندی شناخته می‌شود. در فرآیند ساخت کارتن، ابتدا ورق‌های کارتن را از رول کاغذ تهیه می‌کنند و در ادامه به جهت حفاظت و نگهداری از محصول مورد نظر، کارتن را به شکل و ابعاد مناسب طراحی و تولید می‌کنند. همچنین بسیاری از شرکت‌های عرضه کننده کالا با توجه به نوع محصول و سلیقه خودشان اقدام به چاپ یا رنگ‌آمیزی بر روی جعبه می‌نمایند.
    از مهم‌ترین مزایای استفاده از کارتن برای بسته ‌بندی این است که ایمنی و سلامت کالا در زمان انبار کردن و حمل و نقل را تضمین می‌نماید. علاوه بر این قابلیت بستن به وسیله انواع تسمه‌ کش اتوماتیک را به اپراتور می‌دهد. یکی دیگر از محاسن کارتن، امکان بازیافت آن می‌باشد، بنابراین شاید به دلیل حفاظت از محیط زیست استفاده از جعبه‌های فلزی و پلاستیکی به نوعی منسوخ شده است.

    اهمیت تسمه کشی در بسته ‌بندی


    تسمه کشی یکی از رایج‌ترین روش‌های بسته‌ بندی انواع جعبه و کارتن در صنایع مختلف است. در واقع تسمه مانند کمربندی محکم دورتادور اجناس بسته‌ بندی شده قرار می‌گیرد و از محصول محافظت می‌نماید. انواع گوناگونی تسمه با جنس‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شوند. از این تسمه‌ها می‌توان در دستگاه تسمه کش اتومات و دستی برای بسته ‌بندی‌های مختلف استفاده کرد. تسمه‌ها ابزاری مناسب برای محکم و مقام نگه داشتن کالاهای سبک و سنگین هستند. انواع تسمه‌های بسته‌ بندی عبارتند از:

    • تسمه پلاستیکی پلی پرولین (pp)
    • تسمه بسته بندی کریستال
    • تسمه بسته بندی پت
    • تسمه کش اتوماتیک و دستی

     

    دستگاه تسمه کش به عنوان یکی از ابزارهای مورد نیاز صنعتی در حوزه تولید و بسته بندی به شمار می‌آید. این دستگاه در مدل‌های مختلف دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک برای انواع تسمه‌های پلاستیکی و فلزی استفاده می‌شوند. تسمه کش دستی جزء دستگاه‌های پرتابل بوده که با نیروی مکانیکیبه اپراتور امکان تسمه کشیرامی‌دهد. محبوبیت مدل نیمه اتوماتیک این دستگاه‌ها به این دلیل است که محدودیتی برای سایز بسته‌کالاها ندارد و تسمه مصرفی آن از نوعPP می‌باشد.
    یکی دیگر از انواع دستگاه تسمه کش در بازار، دستگاه‌های تسمه کش اتوماتیک است. این دستگاه امکان استفاده از انواع تسمه‌هایPP و Pet را به اپراتور می‌دهد و به دلیل سرعت بخشیدن عملیات بسته ‌بندی، از این محصول در کارخانه‌های بزرگ استفاده می‌کنند. امروزه در صنعت کاشی، بلوک، سیمان از این تسمه کش استفاده می‌شود، زیرا همان طور که می‌دانید مناسب انواع بسته‌ بندی ‌های کوچک و بزرگ است.

    کلام آخر
    بسته‌ بندی محصولات برای شرکت‌هایی که کالاهای خود را به بازار عرضه می‌کنند، اهمیت بالایی دارد و به همین دلیل تولیدکنندگان بر روی کیفیت بسته‌‌ها توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. در این محتوا سعی کردیم شما را با ابزارهای مختلف بسته ‌بندی آشنا نمائیم، امید است مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    برندهای محصولات دناپک

    شرکت دناپک

    افتخار همکاری و شراکت با بهترین شرکت ها را دارد

    مقالات مرتبط